Waarom zie je meer reclame op bushokjes?

De bushokje reclame, vaak verward met de abri is een veelvoorkomend type buitenreclame. Waarom het vaak verward wordt met het woord abri is waarschijnlijk omdat de abri het bushokje zelf is. Het hoeft trouwens niet per se een bushokje te zijn, met abri’s worden alle wachthuisjes in het openbaar vervoer bedoeld. Dus ook die van een tramhalte of op een treinstation.

Schaalbaarheid van bushokje reclame

Een van de redenen dat adverteerders kiezen voor reclame in een bushokje is de schaalbaarheid. Over het gehele land zijn er duizenden bushokjes die je kunt gebruiken om je reclame uiting te tonen.

Betaalbaarheid van reclame in het bushokje

Met reclame in bushokjes kun je het zo gek maken als je zelf wil, de instapkosten zijn vrij laag en daarna betaal je meer naar gelang het aantal bushokjes wat je inzet. Hoe meer bushokjes je inzet hoe goedkoper het over het algemeen is per bushokje, ook het drukken van de reclameposter zelf wordt een stuk betaalbaarder als je het aantal omhoog schroeft.

Hoe dan ook, de kosten die gemoeid gaan het dit type buitenreclame maakt dat het zowel binnen handbereik van grote internationale bedrijven is alsmede de MKB’er.

Continue zichtbaarheid

Dit is hier waar je in eerste instantie misschien niet aan hebt gedacht. Met reclame in bushokjes ben je vierentwintig uur per dag zichtbaar. Nu is dat op sommige locaties niet zo heel boeiend, maar er zijn locaties waar je zeker voordeel behaald wanneer je de hele dag zichtbaar bent. Dit zijn locaties waar non-stop voorbijgangers komen, denk aan een stadscentrum waar overdag gewinkeld wordt en ‘s nachts uitgaanspubliek ronddwaalt. Maar ook reclame in een bushokje in de omgeving van een luchthaven zal ‘s nachts bereik genereren.

Reclame in bushokjes kan niet worden genegeerd

Advertenties bij bushaltes kunnen niet worden genegeerd of uitgeschakeld. Ze zijn een ouderwetse, interruptive marketing techniek. Je hoeft geen toestemming te vragen voordat de reclame wordt getoond.

Chique uitstraling

Bekijk de advertentie bij een bushokje eens van dichtbij en je zult de hoge, tijdschrift achtige stijl direct opmerken. Deze reclame uiting is een kwaliteits formaat waarmee elk merk wil worden geassocieerd.

Bushokje locatie targeting mogelijk

Reclameposters in bushokjes zijn een geweldig hulpmiddel voor lokale campagnes. Ze zijn zichtbaar bij een (indien gewenst) lokaal publiek – met als bijkomend voordeel dat het weinig kost om ze per locatie aan te passen. Zo is het geen enkel probleem om een andere uiting te creëren voor gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en ga zo maar door.

Al met al zijn er dus vele redenen om voor reclames in bushokjes te kiezen. Of het nu om een stand alone bushokje reclame gaat of dat het onderdeel is van een grotere campagne.